2 Aralık 2012 Pazar

1Q84-HARUKİ MURAKAMİ

ORİJİNAL ADI:1Q84
YAZAN HARUKİ MURAKAMİ
JAPONCA ASLINDAN ÇEVİREN:HÜSEYİN CAN ERKİN
YAYINEVİ:DOĞAN KİTAP
BASIM: 1. BASKI NİSAN 2012



''Yürekten sevdiğin bir insan varsa,bir kişi olsun yeter,hayatın kurtulmuş demektir...''

1Q84 dün arka kapak yazısı ilk okuduğumda beni öylesine etkilemişti ki bu kitabın asla kötü bir kitap olacağı düşüncesini aklımın ucundan geçrimedim zaten Murakami yazarda nasıl ortaya kötü birşey çıkar ki..Sizce de öyle değil mi?

Kitap bildiğinizi üzere bir haylı kalın 1256 sayfalık bir kitap ortaya çıkma aşaması tam 3 yıl süren ve Murakami'nin ''3 yıl boyunca bu kitap için hapis hayatı yaşadım'' dediği bir kitap bence değmemiş mi 3 yıl boyunca hapis hayatı yaşamasına elbette ki değimiş.

Fazla bilgi vermek niyetide değilim tabii ki her Murakami kitabında yaptığım gibi ama biraz da olsa konusunda bahseceğim sizlere..Aomame ve Tengo'nun hikayesinde sıra...

İki dünya var 1984 ve 1Q84 yıllarında geçen ve bir otoban hattı var iki dünya arasında bir köprü görevi olan.Aomame birgün o otoban çıkışından geçmek zorunda kalır ve hayatının değişeceği 1Q84 yılına adımını atar.Tengo ise tam Aomame'nın 1Q84 yılına adımını attığı zamanda Fukaeri adında bir kızın yazdığı Puppa Havva adında ki metni düzeltmeye ve kitap haline getirmeye başlar..İşte olaylarda bundan sonra hız kazanır.Puppa Havva nasıl bir kitap olmuştur?Little people nedir?Gökyüzünde ki iki ay neyi simgelemektedir??Herşeyden önce bu Puppa Havva'da ki olaylar gerçekleşecek midir?Ve en önemlisi Aomame ve Tengo kavuşabilecek midir??


Elimden geldiğince anlatmamaya fazla bilgi vermemeye çalıştım inanın çok zor..Benim üzerimde ki etkisi epey fazla oldu 1Q84'ün bir insanı yürekten sevmenin,ona yürekten inanmanın ne demek olduğunu anladım diyebilirim hele ki şu zamanda bunu okuduğum için çok mutluyum.Demem o ki Murakami bir kez daha bana göre hedefi tam oniki den vurmuş şimdi ise sadece yeni bir kitap çıkarmasını beklemek kaldı...


ALTI ÇİZİLENLER:

''Gerçekte neler olduğunu kendi gözlerinizle görüp,kendi kafanızda yorumlamadıktan sonra hiçbirşey anlamazsını. (Sayfa:14) ''

''Görünüş sizi aldatmasın,gerçek daima tektir.(Sayfa:21)''

''İnsanlara bir kez yalan söyleyecek olursak sonsuza kadar yalanları sürdürmek zorunda kalabiliriz.Her şeyimizi de bu yalanlara uydurmamız gerekir.(Sayfa:41) ''

''Bu dünyada boşluğu doldurulamayacak tek bir kişi bile yoktur.Ne kadar bilgili,ne kadar yetenekli olursa olsun,mutlaka bir yerlerde yerine geçecek bir kişi vardır.Dünya boşluğu dolduralamayacak insanlarla dolu olsaydı,bize büyük sıkıntı yaratırdı.Senin gibi birinin yerine geçecek kimse yok.(Sayfa:114)''

''Bir şey gibi olmamak,asla kötü değildir.Henüz bir çerçeveye sıkıştırılmadığın anlamına gelir ne de olsa.(Sayfa:163)''

''Sen içinde bir şeyler taşıyarak yaşıyorsun gibi geliyor bana.Çok ağır şeyler.İlk karşılaştığımız andan itibaren bunu hissedebiliyorum.Senin kararlı ve güçlü gözlerin var.Gerçeği söylemek gerekirse,aynı türden şeyler bende de var.İçimde taşıdığım ağır şeyler.O yüzden anlayabiliyorum.Aceleye gerek yok.Fakat birgün,o şeyleri dışarıya vurnan iyi olur.(Sayfa:186-187)''

''Hiç kimse,başka bir insanın her şeyini tam anlamıyla öğrenemez.Muhtemelen Tanrı bile.Şeytan bile.(Sayfa:326)''


''Büyük bir boşluğun içinde taşıyordu.Bu dünyanın bir ucunda,çöle benzeyen bir yer gibiydi.Ne kadar su verilirse verilsin,toprağın anında bütün suyu emdiği bir yer.Geriye nemden eser bile kalmadan.Orada hiçbir canlı kök salamaz.Üzerinden kuşlar bile geçmez.İçinde öylesine çorak bir yeri neyin yarattığını Ayumi'den başkası bilemezdi.(Sayfa:494)''

''Sen dünyaya inanmazsan ve orada aşk  olmazsa,hiçbir şey sahtelikten öteye geçmez.Hangi dünyadan olursan ol,ne gibi bir dünya olursa olsun,varsayım ve gerçekleri ayıran çizgi çoğu durumda gözle görülmez.O çizgiyi kalp gözüyle görmekten başka yol yoktur.(Sayfa:618)''


3 yorum:

  1. hiç okumadım ama okuyacağım , istiyor ve merak ediyorum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu kıtabını cok merak edıyorum ama okumam gereken kıtaplarım var onlar bıtınce sıra bunda:))

      Sil
    2. kitap eylemcisi: bencede merak etmelisiniz inanın bu kadar merakınız boşa çıkmayacak:)

      Prensesim:bir an önce o kitapların bitsin ve buna başla o zaman:))))

      Sil

değerli yorumlar