25 Temmuz 2011 Pazartesi

ATEŞBÖCEĞİ YOLU-KRISTIN HANNAH

Nasıl anlatsam ki size ATEŞBÖCEĞİ  YOLUNU arkadaşlık,dostluk,kardeşlik,yanlızlık,kader adına müthiş bir kitap ben çok geç okudum bu yüzden pişmanlık var ama şimdi de geç de olsun  iyi kş okumusum diyorum.


Kate ve Tully ikisi de yanlız ikisi de can dostu arayan kendi  içlerinde kaybolmuş iki ergen.Kate içine kapanık kitaplardan başka bir dünyası olmayan ama mutlu bir ailesi olan bir kız bu yönden çok şanslı aslına bakarsanız.Tully ise sorunlu bir geç kız annesinin onu küçük yaşlardan itibaren bir terk edip bir geri dönmesi yüzünden iç dünyası paramparça aslında ama o dışarıya karşı kendisini oldugundan daha güçlü  göstermesini çok iyi başarmakta bu yüzden de çok popüler bir kız.Tully ve annesi Ateşböceği Yoluna ilk taşındıklarında Kate içinden keşke onun gibi popüler bir arkadaşım olsa diye geçirdi  nerden bilebilirdi ki o anda isteğinin kabul olup ömür boyu sürecek bir dostluğa adım attıklarını...Tully bir gece kendisinden üst sınıfların verdiği partiye davet edilir ve orada tecavüze uğrar işte o gece Kate ile dostlukları başlar  ve ayrılık,ihanet,kıskançlık,fedakarlık gibi bir çok sınava tabii tutulur bu arkadaşlıkları ama sarsılsada yara almadan kaldıkları yerden devam ederler dostluklarına.

Tully Kate'in annesine verdiği sözü tutar ve çok başarılı bir muhabir ve televizyon programcısı olur Kate arkadaşını bu yolda yanlız bırakmamak adına bu işi yapmaya çalışır ama aslında içten içe istemez muhabir olmayı ve patronu Jhonny'e fena halde aşık olur zamanla aşkına karşılık bulur ve Kate kariyerinden vazgeçerek evlenir üç  tane çoçuğu olur Marah,Lucas ve Wıllıam çok mutlu bir ailesi vardır.Tully ise her geçen gün yükselmekte ama yanlızdır Kate dışında kimsesi yoktur zira annesi onu büyükannesinin ölümünden sonra redetmiştir.Hayatları bu şekilde sürüp gider bir sürü olaya gebe olurken Kate göğüs kanseri olduğunu ve son aşama oldugunu öğrenir ameliyat olur kemoterapi görür kaçınılmaz son bellidir aslında sadece geciktirmektir amaç ama geç de olsa Kate hayata gözlerini kapar....Jhonnyi,annesini,babasını çoçuklarını ve Tully'i yanlız bırakarak cennete gider..

Kate ölmüştür ama Tully onun yanında olduğunu bilir her anını yanında hisseder 30 yıldır dost olan arkadaşları aslında ölüm bile ayıramamıştır..İşte böyle sevgili dostlar Ateşböceği Yolu'nu ben çok sevdim ve etkilendim hepinizin okumasını öneririm.Öpüyorumm görüşürzzzzz..

4 yorum:

  1. Konusu ilgimi çekebilecek türden. Ancak mutlu sonla bitmemiş :/ Mutlu sonla biten romanlar ayrı bir tat verir bana. Ancak bu kitabı da listeme ekleyeceğim ;)

    YanıtlaSil
  2. Açıkcası ben çok da büyük beklentilerle almadım bu kitabı ama okuduğum da önyargılı olduğum için üzüldüm.Evet mutlu sonla bitmemesi beni de çok üzdü kesinlikle okumalısın pişman olmazsın:)

    YanıtlaSil
  3. Ben de aldım Ateşböceği Yolu'nu ve Kış Bahçesi'ni.Başlayacağım yakında okumaya.
    Ayrıca geçen gün Shantaram'ı da aldım,haberin olsun:))

    YanıtlaSil
  4. aaaa sedaa! spoiler vermişsiniz niye sonunu söylediniz şimdi =))

    YanıtlaSil

değerli yorumlar