1 Ağustos 2012 Çarşamba

ON BİR- MARK WATSON

KİTABIN ADI: ON BİR 
ORJİNAL ADI: ELEVEN
YAZARI:MARK WATSON
ÇEVİREN: DOST KÖRPE
BASKI:MAYIS 2011
YAYIN EVİ:DOMİNGO

Selam canlarımmm yeni bir macera ile karşınızdayım...:))

ON BİR adlı kitabı bana blogda yaptığımız bir çekiliş sonucu Banu arkadaşım hediye etmişti kendisine buradan tekrar teşekkür ediyorum çünkü benim için gerçekten iyi bir seçim yapıp çok güzel bir kitap almış bana.Ki bilirisiniz tanımadığınız birisine hediye kitap almak acayip riskli bir iştir çünkü ne tarz sevdiğini bilmezsiniz blogunda okuduğu kitapları inceleyip tahminlerde bulunarak almaya çalışırsınız oda tabii tahminleriniz tutarsa tabii dediğim gibi tanımadığınız birine kitap hediye etmek hem riskli hem de çok güzeldir.Ama neyse ki Banu arkadaşım gayet iyi bir seçim yapıp bana çok güzel bir kitap hediye etmiş tekrar teşekkürler:))

Kitabımızın konusuna gelecek olursak eğer kapağında açıklandığı gibi ''BİR AN,ON BİR HAYAT,SONSUZ SONUÇ.'' Buradan ne çıkartırım demeyin dikkatle anlayarak okursanız eğer kapağında ki yazıdan bile çok şey anlayabilirsiniz aslında.Kahramanımız Xavier Ireland asıl adı Chris aslında geçmişini Avusturalya'da bırakıp yeni bir hayat kurmak için Londra'ya yerleşmiş burada da radyo sunuculuğu yapmaya başlamış ve ismini Xavier olarak değiştirmiş ve hayatına başlamış.

Xavier geçmişinde yaptığı iyiliğin sonucu karşılığında bir anlık dalgınlıkla geri dönülemez bir hata yapıyor hayat artık onun için ve etrafındakiler için aynı olmaktan çıkıyor bu yüzden de Xavier yeni hayata başlamanın doğru olacağına inanıyor ve bu yeni yaşantısında ise hiçbir şeye karışmamaya karar veriyor etrafında olan biten herşeye karşı tepkisiz,kayıtsız kalıyor.Aslında yaptığı iş ile takındığı bu tavır birbirine çok tezat çünkü radyo da Gece Hattı adında bir program yapıyor ve sorunlu insanlara tavsiyelerde bulunuyor fakat günlük yaşantısında bunu uygulamaya koyamıyor..Aslında belki de bu davranışlarını günlük hayatında da uygulayabilse marketten çıktıgında bir şahit olduğu ve ayırmaya yanaşmadığı yüzünden bir çocuğun arkadaşları tarafından dayak yemesine engel olabilir ve bu sayede gelişecek olan olayların önüne geçebilirdi...

Evet aslında buradan bakılınca tuhaf gibi duruyor değil mi?Yani birbiri ile alakasız hayatlar nasıl aslında birbirine bu kadar bağlı diye düşünebilirsiniz haklısınız da ben de düşündüm ve okudukça şaştım kaldım..Aslında gün içinde karşılaştığımız ve önemsiz görüp üzerine düşmediğimiz yada yardımda kaçındığımız bir olay gerçekte çok önemli olup birçok hayatı birbirine bağlayabiliyormuş meğer bunun farkına vardım bu kitabı okurken ve bir çok ders çıkarmaya çalıştım.Onun için size de tavsiye ederim okumanızı eminin sizlerde birçok pay çıkartacaksınız kendinize..

ALTI ÇİZİLENLER:

''Aşkı aramadığını düşünüyorsan bile kendini aşka açık tutman gerek.'' (SAYFA:36)

''İnsanların söyleyemediklerini anlayabilmek,dillerinin ucundaki hakaretleri görebilmek neredeyse açık konuşmaları kadar kötü bazen'' (SAYFA:83)

''Farkında olmadan bile bir insanın hayatını değiştirebilirsin.'' (SAYFA:124)

''Her şey olacağına varır.Sen istediğini yap.Bazı şeyler olur.Bazı şeyler olmaz.Değil mi?Elimizden bir şey gelmez!Gelir sanırız,ama gelmez! Hepimiz...salağız dostum'' (SAYFA:184)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

değerli yorumlar