21 Mart 2012 Çarşamba

ÖLÜ OZANLAR DERNEĞİ-N.H. KLEINBAUM

Ölü Ozanlar Derneği'ni uzun zamandır okumak istiyordum kısmet bu zamanaymış filmini izledin mi diye sorarsanız eğer hayır izlemedim çünkü ilk önce kitabını okumak istedim filminin vcd sını de şirketten bir arkadaşım sağolsun getirecek bana böylece onuda izlemiş olacağım..

Kitabımız yatılı bir erkek lisesinde öğrenci olan Cameron,Neil,Charlie,Knox,Todd ve Mess'in bu sıkıcı okulun içinde neler yaşadıklarını,maruz kaldıkları aile baskılarını,aşklarını,kavgalarını,nasıl göz ardı edildiklerini anlatmakta.Okulun eski öğrencilerinden ve şimdi ise yeni İngilizce öğretmeni olan Bay John Keating'in gelmesi ile birlikte renksiz olan öğrencilerin okul hayatı yeni öğretmenleri sayesinde renklenmeye başlamaktadır.

Bay Keating dersde okuğu şiirlerin arasında bu okuldaki öğrencilik yıllarında diğer arkadaşları ile birlikte kurduğu ''ÖLÜ OZANLAR DERNEĞİ'nden'' bahseder öğrencilerine ve bu da onlara yeni bir fikir veriri ve Ölü Ozanlar Derneği'ni yeniden hayata döndürürler...

Kitap aslında hiç de mutlu sonla bitmiyor Neil çok sevdiği tiyatro ile ilgilenmeye ve bir oyunda yer almaya başlıyor bu durum babasının kulağına gidince okuldan alınıyor ve asgeri okula gönderileceğini öğrenince daha fazla aile baskısına katlanamayıp intihar ediyor.Arkadaşları bu duruma çok üzülüyor Ölü Ozanlar Derneği'ni okul müdürüne gizliden haber verene Cameron'un yaptığını öğrenen arkadaşları kavga ediyor ve Charlie Cameron'u dövdüğü için okuldan atılıyor..Ve Bay Keating öğrencilerin en sevdiği öğretmeni Bay Keating bu olayların hepsinden sorumlu tutulduğu için okuldan atılıyor...

Off çenem düştü neredeyse kitabın hepsini yazdım zaten incecik en iyisi okuyun ve Robın WILLIAMS'ın muhteşem oyunculuğunu ortaya çıkardığı filmini de izleyin diyeyim ve altı çizili cümlelere geçeyim..:)

ALTI ÇİZİLENLER:

''Hepimiz sınırlı sayıda ilkbahar,yaz ve sonbahar yaşayacağız!İnanması güç,ama bir gün hepimiz soluk alıp vermez olacağız,soğuyacağız ve öleceğiz..''(Sayfa:32)

''Kim ne derse desin,sözcükler ve fikirler dünyayı değiştirebilecek güce sahiptir..''(Sayfa:47)

''Bana aptalca düşünceler yüzünden zarar görmemiş bir kalp göster, ben de sana mutlu bir insan göstereyim!''(Sayfa:50)

''Gelin,dostlar,
Yeni bir dünya aramak için vakit çok geç değil...
Günbatımının ötesine uzanmak için.
Yerigöğü sarstığımız
Eski günlerdeki kadar güçlü olmasak da
Hala mangal gibi yüreğimiz var.
Zaman ve kader güçsüz kılsa da bizi,
Sapsağlam irademiz var,
Çabalamak,aramak,bulmak
Ve pes etmemek için.'' (Sayfa:63)

''Yarını düşlüyoruz ve yarın gelmiyor;
Gerçekten istemediğimiz zaferler düşlüyoruz.
Yeni gün çoktan geldiği halde,
Yeni bir gün düşlüyoruz.
Yapılması gereken savaşlardan kaçıyoruz.

Çağrıyı duyuyoruz;ama hiç önemsemiyoruz,
Gelecek henüz bir planken,o gelecek için ümitleniyoruz.
Her gün kaçtığımız bilgeliği düşlüyoruz,
Kurtuluş elimizdeyken,kurtarıcı için dua ediyoruz.

Ve hala uyuyoruz.
Ve hala uyuyoruz.
Ve hala dua ediyoruz.
Ve hala korkuyoruz.''(Sayfa:144-145 ve arka kapak)

2 yorum:

  1. ben çok beğenmiştim , zaten mutsuz sonları da severim ama harikalarım arasındadır kendileri...

    YanıtlaSil
  2. Ben de çok beğendim filminide sağolsun arkadaşım getirmiş yarın akşam izleyeceğim:)

    YanıtlaSil

değerli yorumlar