29 Mart 2012 Perşembe

JAPON YAPMIŞ-ONUR ATAOĞLU

İlk önce okumayı çok istediğim JAPON YAPMIŞ ve JAPON NE YAPMIŞ adlı kitaplarını çok sevdiğim Kitapkurdu olan canım Canan ablacımın blogunda yaptığı çekilişten kazandığımı ve benim ilk kez bir çekilişden de kitap kazandığımı belirtmek isterim.Canan ablacığıma tekrar tekrar çok teşekkür ederim :)

Bir halk,bütün özellikleri ile ancak ve ancak bu kadar eğlenceli,bu kadar güzel,bu kadar rahat anlatılabilirdi sanırım.Okurken kesinlikle sevgili Onur Bey'in dediği kesinlikle herhangi bir sıkılma emaresi belirmiyor içinizde gayet rahat kolay okuyabiliyorsunuz okurkende yüzünüzden gülümseme eksik olmuyor tabii benim sadece bir gülümseme ile kalmadı ya neyse:))

Benim Uzakdoğu'ya karşı bir ekstra bir  ilgim olduğu için kitabı daha bir zevkle okudum ve okudukça da yapmak istediğim ve kesinlikle YAPACAĞIM Uzakdoğu seyehatimi hızlandırma kararı aldım çünkü okudukça oraları gidip görme isteği daha çok arttı bende ve hatta bugün bir ara tatil sitelerinde ki turlara bakıp araştırmalarıma kaldığım yerden devam ettim neyse lafı çok uzatmıyım canlarım sizde benim gibi meraklısı iseniz bu kültürün alın,okuyun derim unutmayın okurkende eğlenmenizde cabası:))

ALTI ÇİZİLENLER:
''Japonya anı ve gözlemleri iki temel varsayım üzerine kuruludur:
-Japonya dünya dışı bir gezegen,Japonlar uzaylıdırç
-Japonya keskin çelişkiler ülkesidir;Japonya ve Japonlar hakkındaki her yargının tersi de doğrudur.''(Sayfa:14-15)

''Dürüstlük konusunda da bu dünyanın ötesinde standartlara sahiptirler.Japonlar dürüst davranırken bunun bir erdem olduğunu bile düşünmezler;dürüstlük zaten normal olan davranış biçimidir.''(Sayfa:26)

''Japonlar kesinlikle dünya üzerindeki en gururlu ve milliyetçi toplumlardan biridir.Eserleri ile,yaptıkları ile gurur duymayı isterler,bu yüzden iyi yaparlar.Japon yapımı herhangi birşeyindünyada bir eşinin olmadığına inanırlar.''(Sayfa:72)

''Ülke sevgileri  slogancı değil,yapıcıdır; ''Ya sev,ya terket'' yerine, ''Seviyorsan gereğini yerine getir'' felsefesi hakimdir.Yani, ''Japon yapmış''tır.(Sayfa:73)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

değerli yorumlar