23 Şubat 2011 Çarşamba

BEYAZ ZAMBAKLAR ÜLKESİNDE-GRİGORY PETROV

Beyaz Zambaklar Ülkesinde Mustafa Kemal ATATÜRK zamanında Türkçe'ye ilk kez çevrilmiş ve ozamanlarda Kuran-ı Kerim'den sonra en çok okunan kitap haline gelmiş.Öyleki Atatürk  kitabı okuduğu zaman bu destansı öyküden çok etkilenip askeri okulların müfredatına konulmasını emretmiş.

Kitabımız tüm yoksulluğa,imkansızlığa,çaresizliğe rağmen Finlandiya halkının yoktan var olma öyküsünü anlatmakta.Tıpkı bizim halkımız gibi onlarda bir çok zorluklalardan çaresizliklerden geçmişler.Birçok yoksulluk savaşını atlatmıslar.

JOHAN WİLHELM SNELMAN tıpkı bizim önderimiz,başkomutanımız MUSTAFA KEMAL'imiz gibi oda Finlilerin önderi sayılıyor bir neticede çünkü Fin halkını eğitim,sanat,tarım,askerlik gibi bir çok konuda yönlendiren, onların ufuklarını açan, kendilerine ilham kaynağı olan hep SNELMAN olmuş.SNELMAN'da tıpkı bizim ATA'mız gibi tek kurtuluş yolunun eğitimden gençlerin her konuda eğitilmesinden yana olmuş her zaman.Bu sayede gençlerin ufuklarının açılmasından yeni yeni SNELMAN'lar çıkmasını teşvik etmeye çalışmıs ve halkı da her zaman onu örnek almış...

Açıkcası Finlandiya'nın bu şekilde bir varoluş öyküsünün olduğunu bu kitabı okumadan önce bilmiyordum ne kadar o ülkeyi görmek istesem de bu kitabıda çok merak ediyordum okuduğum için çok memnunum dostlar.Ve şimdi Finlandiya'ya daha çok gitmek istiyorum nedense tabiki yanımda Gizem'ciğimi ve Büşra'cığımı da alıp hee tabii birde Meral'cığımızı de alırız biz kahve dükkanımızı işletirken o da güzel güzel resimler çeker bizde dükkanımızın duvarlarını onun resimleriyle süsleriz ayy pardon hayallere daldım birden sanırım:))

Neyse sevgili dostlar okumak isteyen merak eden varsa eğer öneririm BEYAZ ZAMBAKLAR ÜLKESİ'ni...

2 yorum:

  1. Ben nedense etkilenemedim bu kitapdan..Ama ne olursa olsun çok güzel bir yoktan varoluş örneği..

    YanıtlaSil
  2. Bazı bölümler bana da sıkıcı geldi açıkcası ama örnek teşkil etmesi açısından güzeldi gerçekten..

    YanıtlaSil

değerli yorumlar