15 Şubat 2011 Salı

istanbul hatırası

Ahh sevgili dostlarım sormayın bu kitabın beni bu kadar etkileyeceğini elimden bırakamayacağımı hiç  düşünmemiştim açıkçası..

Şehre bakıyorduk denizden; Nevzat,Demir birde ben.Sisler içindeydi İstanbul...Sisler içindeydi deniz....Bu cümlelerinin devamını  getirmeyi inanın çok isterım sevgili arkidişlerim ama henüz okumayanlarımız varsa diye yazmıyorum..

Tarihe çok meraklıyımdır aslında ben fırsat buldukcada arastırırım öğrenmeye çalışırım çünkü beni geçmiş dönemler herzaman çok cezbetmiştir hatta bir ara arkeolog olmayı bile istemiştim ama sonra neden bilmem vazgectim bu dusuncemden halada pişmanlıgını duyarım ama tarıhe olan merakım ve ilgim sönmuş değil.

Güzel İstanbulumuzun Roma dönemine ait bu kadar çok eseri içinde barındırgını bilmiyordum açıkcası onlarıda öğrenmıs oldum bu kitap sayesınde ve çok değişikduygular yaşattı bana üzüldüm açıkcası çünkü hemen hemen bir çoğu gunumuze kadar gelememıs malesef kı bu yapıların ve biz bunları görememişiz..

Ahmet Ümit ilk kez okudum ben ve sanırım Istanbul Hatırası'nı seçmeklede çok yerinde bir karar vermişim.Kendisi bize  belkide bana sadece yabancı yazarların değil bir Türk yazarının elinden de bu kadar güzel polisiye bir roman yazılabileceğini ispatlamıs oldu diyebilirim özellikle bahsettiği şehir bizim şehrimiz olunca anlattgı yerlerıde gözunuz onune zorlamadan getırebılıyorsunuz böylelikle hikaye gözünüzde daha gerçi bir hal alıyor.

En son Grange'ın Siyah Kanı'nı okurken bir kitaptan bu kadar etkilenmiştim gözlerimi kapadıgımda sürekli çeşitli cinayetleri görüyor,kendımı hep kitapda adı geçen yerlerde buluyordum katil hep yanı başımdaymıs gibi hissetmiştim Siyah Kan'ı okurken aynısı bu kitaptada oldu..

Kitap sizi hep şaşırtarak ilerlemekte sevgili dostlar son sayfalara geldgınızıde kahramanımzı Nevzat'tan önce anlıyorsunuz gerçekleri bir bakıma ama 'yok canım değildir ' deyip bir umut tekrar asılıyorsunuz satırlara ki gerçek tamda sizin düşündüğünüz gibiymiş meğer...Kitabın sonu çok etkiledi beni sevgili dostlar bilemezsiniz..Neyse ben daha fazla yazmyım de okumayanlar yada alıp da erteleyenler varsa eğer fazla bekletmeyın derim ben..

Şehre bakıyorduk denizden,Nevzat,Demir birde ben.Sisler içindeydi İstanbul...Sisler içindeydi deniz....

1 yorum:

  1. aaa ama ben buna yorum yazmıştım zaten diğer bloğunda,haha:)))
    kesin bende okuycam bu kitabı.madem senide bu kadar etkiledi...

    YanıtlaSil

değerli yorumlar