19 Ocak 2012 Perşembe

ZARGANA-HAKAN GÜNDAY

Biliyorum arkadaşlar Zargana elimde haddinden fazla uzun süre kaldı ama inanın beğenmediğim için değil sadece Ankara'dan misafirlerimiz geldiği ve dikkatimin dağınık olduğu bir hafta geçirdiğim için böyle oldu yoksa biliyorsunuz affetmez hemencecik bitiriverirdim ama ne yapalım oldu bi kere neyse ki bitridim Zargana'yı isterseniz birazda izlenimlerimden bahsedeyim size..

Zargana henüz on iki yaşında iken dört kişinin tezavüzüne uğrar ve bu olaylardan sonra kendisini diğer insanlardan ayırır ve gittikçe hiçliğe yaklaşır.Ne kadar hiçlike yakınlaştıysa Zargana özünü bulur ve aşık olur...Kendi hayatını onarmak için bir hayat oyunu sahnelemeye koyulur başka başka hayatları çalarak ve olaylar bu şekilde gelişir...Yalandan,ihanetden,tecavüzden başka birşeyin olmadığı hayattan intikam almanın tek yolunun yaşamaktan geçtiğini bize türlü türlü oyunlarla gösteriyor Zargana...

Hakan Günday'ı çok severim bu kitabını da gerçekten çok çok sevdim öyle bir uslüp ile anlatmış ki yine yazarımız okumaktan ve düşünmekten kendinizi alamıyorsunuz ve bir de o cümlelerin altlarını çizmekten tabii..Kinyas ve Kayra ile başlayan Hakan Günday hayranlığıma,Malafa'yı ekledim,sonra Az geldi şimdi ise Zargana hangisi mi benim için bir numara tabii ki hala AZ..Ama Zargana'yı okumayanınız varsa ya da hala Hakan Günday ile tanışmayanlarınız varsa daha fazla beklemeyin derim...

 ALTI ÇİZİLENLER:

''Bugüne kadar yapmadığım şeyleri yapıyorum.Konuşmadığım biçimde konuşuyor,giymediğim şeyleri giyiyorum.Tek bir kelimemi duymak için birbirini susturan insanların karşısında uzun konuşmalar yapıyorum.Yaptığım her hareketi taklit etmeye çalışan,ben sesimi yükseltince gözlerini kısan ,benimle konuşurken kekeleyen,kelimeleri yanlış telaffuz eden insanlar görüyorum.Her ne kadar o insanlara acısamda bundan büyük bir zevk alıyorum.(Sayfa:132) ''

''Bir girdabın içinde usulca dolaşmak çıkış yolunu bulmanın en kolay yöntemidir.Sakin ve sabırlı olmak gerekir.İtiraz ve isyanı gülünç bulan girdaplar sadece kanı soğuk olanlara açarlar çıkış kapılarını.Zamanın olmadığı yerde geç kalmak yoktur.On altı yaşındakilerin önlerindeki hayatsa sonsuzdur...(Sayfa:159)''


''Hayatta sadece seni tanıyormuşum gibi geliyor.Sadece Rio'yu.Bazen başka hiçbir şey bilmediğimi düşünüyorum.Aşık olduğum insandan başka hiçbir şey bilmediğimi düşünüyorum bazen.Bu duygudan da korkuyorum.Hem de çok.''(Sayfa:175)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

değerli yorumlar